با وارد کردن کد #70* و یا مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من سیمکارت اعتباری خود را به سیمکارت دائمی تبدیل نموده و از 16 گیگابایت نت رایگان ایرانسل (به مدت 6 ماه) بهرهمند شوید. همچنین علاوه بر اینترنت هدیه، از ...
شما میتوانید با چرخاندن گردونه آپتل تا 100 گیگابایت اینترنت رایگان آپتل دریافت کنید. علاوه بر اینترنت هدیه با چرخاندن گردونه 1 شانس در قرعه کشی گوشی موبایل Samsung Galaxy S23 FE آپتل دریافت خواهید کرد. برای ورود به صفحه ...
در صورت نیاز به اینترنت برای مدتی کوتاه و یا دانلود فایلی با حجم بالا شما میتوانید بستههای اینترنت ساعتی مدار فیروزهای همراه اول را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. این بستهها به صورت بستههای 1، 2 و 3 ...
مشترکین ایرانسل میتوانند با شمارهگیری کد تخفیف مکالمه ایرانسل # 1 * 4444 * از بستههای تخفیفی ایرانسل ویژه مکالمه اطلاع یابند. دو بسته با نام شگفتوگو و شگفتاک در طرح مکالمات ایرانسل وارد شده و شما میتوانید با توجه ...
با وارد کردن کد دستوری # 41 * 10 * در روز تولدتان میتوانید یکی از انواع کد هدیه همراه اول را به دلخواه دریافت نمایید. این جوایز شامل یک روز مکالمه رایگان یا بسته 2 گیگ اینترنت یک روزه ...
اگر تاکنون سیمکارت خود را به 4G ارتقا ندادهاید، با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من میتوانید نسبت به دریافت رایگان سیمکارت 4G اقدام کنید و از 14 گیگابایت اینترنت هدیه نیز بهرهمند گردید. لازم به ذکر است پس از شمارهگیری ...
هر مشترک ایرانسل میتواند یک بسته ترکیبی بوم شامل مقدار حجم اینترنت، تعداد دقیقههای مکالمه ایرانسلی و تعداد پیامکهای ایرانسلی فارسی که متناسب با نیاز و استفاده خود میداند، را به صورت شخصیسازی شده با استفاده از این **[کد تخفیف ...
با خرید و فعالسازی سیمکارت شاتل موبایل از طریق لینک معرف موپُن، 30 هزار تومان اعتبار رایگان هدیه بگیرید. هدیه پس از فعالسازی سیمکارت به شما داده خواهد شد. همچنین پس از فعالسازی سیمکارت میتوانید با لینک اختصاصی خود دوستانتان ...
با خرید سیمکارتهای دائمی سیمین میتوانید از هدایای ویژه آن شامل 16 گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل، 450 دقیقه مکالمه رایگان، 450 عدد پیامک رایگان و 6 ماه مکالمه نیمبها بهرهمند شوید. قیمت این سیمکارت با احتساب مالیات برابر با 120 ...
در طرح خوش آمد، با خرید سیمکارت اعتباری از 5 گیگابایت اینترنت هدیه همراه اول بهرهمند میشوید. لازم به ذکر است که نت رایگان همراه اول به مدت 5 ماه (هر ماه 1 گیگابایت) همزمان با فعالسازی سیمکارت، هر 30 ...
در صورتی که مدت زیادی است که از سرویس TD-LTE خود استفاده نکردهاید، میتوانید شماره سرویس خود را در بخش مربوطه وارد کرده و از تخفیف ایرانسل برای خرید بستههای اینترنت 4G ثابت با مدت زمان یک ماه بهرهمند شوید. ...
کاربران ایرانسل با خرید از فروشگاه اینترنتی این اپراتور و انجام هر تراکنش موفق، از یک شانس دریافت هدیه بهرهمند میشوند. برای شرکت در این جشنواره، پس از دریافت پیام "پرداخت موفقیت آمیز" و وارد کردن شماره سیمکارت اعتباری یا ...
با وارد کردن کد شارژ هدیه ایرانسل # 815 * میتوانید از 500 تومان اعتبار اضطراری ایرانسل برای سیمکارتهای اعتباری و یا بسته اینترنت 1 روزه بهرهمند شوید. سرویس دریافت شارژ رایگان اضطراری برای همه کاربران اعتباری ایرانسل که حداقل ...
تمامی مشترکین دائمی، اعتباری و انارستان، میتوانند بستههای مخصوص اینترنت هدیه همراه اول به دیگران را از طریق کد دستوری # 671 * 100 * و یا با مراجعه به بخش طرحهای تشویقی اپلیکیشن همراه من مشاهده و خریداری کنند. ...
در طرح مدار فیروزهای، بستههای تخفیفی کوتاه مدت مکالمه و اینترنت همراه اول درنظر گرفته شده است که این بستهها در ساعات و مکانهای مختلف شبکه متفاوت میباشند. لازم به ذکر است که تمام مشترکین دائمی و اعتباری میتوانند از ...
امروزه، کد تخفیف نقش مهمی در تجارت آنلاین پیدا کرده است. منظور از کد تخفیف، کدی است متشکل از حروف یا اعداد است که مصرفکنندگان میتوانند در سبد خرید یا صفحه پرداخت یک فروشگاه آنلاین، وارد کنند تا تخفیف در خرید آنها اعمال شود. کد تخفیف در پرداخت آنلاین استفاده میشود و به خریداران این امکان را میدهد که از پیشنهاد ویژه یا تخفیف بهره ببرند. این کد به عنوان راهی برای جلب نظر مشتریان برای خرید آنلاین استفاده میشود. کد تخفیف به شکل مشابهی مانند کوپنهایی که در گذشته در روزنامهها و تراکتها پخش میشده عمل میکند.
امروزه اپراتورهای همراه، از این قاعدهی کلی تجارت آنلاین مستثنی نیستند. بسیاری از اپراتورهای همراه با ارائه کد تخفیف، سعی در جلب مشتری دارند. کد تخفیف شکلهای مختلفی دارد، برخی اپراتورها برای مشتریانی که اولین بار است از خدمات اپراتور بهره میبرند، بلااستثنا درصدی تخفیف در نظر میگیرند؛ یا به عنوان مثال برخی اپراتورها با توجه به تاریخچه پرداختهای به موقع مشتری، کد تخفیف را ارائه میدهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اپراتورهای همراه، انواع کد تخفیف اپراتورهای همراه و شرکتهای ارائهدهنده آنها بپردازیم.
اپراتور تلفن همراه، در واقع یک شرکت ارائهدهنده خدمات مخابراتی سیار است که خدمات مکالمه و اینترنت بیسیم را برای کاربران دستگاههای تلفن همراه ارائه میکند. اپراتور یک سیم کارت به مشتری میدهد که آن را در دستگاه تلفن همراه قرار میدهد تا به سرویس دسترسی پیدا کند.
دو نوع اپراتور تلفن همراه وجود دارد:
یک اپراتور شبکه تلفن همراه (MNO) که مالک شبکه اساسی و داراییهای طیف مورد نیاز برای اجرای سرویس است.
یک اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) که خدمات عمدهفروشی را از MNO خریداری میکند و به مشتریان خود میفروشد.
امروزه در سطح جهان بیش از 50 اپراتور تلفن همراه وجود دارد که هر کدام بیش از 10 میلیون مشترک دارند و بیش از 150 اپراتور تلفن همراه تا پایان سال 2009 حداقل یک میلیون مشترک داشتند. در سال 2010، 6/4 میلیارد مشترک تلفن همراه وجود داشت که تخمین زده میشود این تعداد افزایش یابد. مجموع اشتراکهای تلفن همراه تا پایان سال 2011 به 6 میلیارد رسید که معادل 86 درصد نفوذ جهانی است.
اپراتورهای همراه که به اختصار MNO نامیده میشوند؛ گاهی اوقات به عنوان ارائهدهنده خدمات حامل، اپراتور تلفن همراه یا حامل شبکه تلفن همراه نیز شناخته میشوند. اپراتورهای همراه یک سازمان ارائهدهنده خدمات مخابراتی هستند که ارتباطات صوتی و داده بیسیم را برای کاربران تلفن همراه مشترک خود فراهم میکنند.
اپراتورهای شبکه تلفن همراه، ارائهدهندگان خدمات ارتباطی مستقلی هستند که زیرساخت کامل مخابراتی برای مدیریت ارتباطات تلفن همراه بین کاربران تلفن همراه را دارند. هر دو کاربر میتوانند در همان شبکه و یا در شبکههای مخابراتی بی سیم و سیمی خارجی باشند.
اپراتورهای شبکه تلفن همراه شبکهای از دستگاههای مخابراتی پیشرفته، نرمافزارهای تخصصی و ماژولهای هویت مشترک استفاده میکنند تا ارتباط سرتاسری بین دستگاههای کاربر نهایی مخابرات سیمی و بیسیم ایجاد کنند.
اپراتورهای شبکه تلفن همراه تعدادی ایستگاه پایه نصب میکنند، در حالی که مشترکین تلفن همراه از یک تراشه مدارمانند در تلفنهای همراه خود برای دسترسی به خدمات شبکه زمانی که در محدوده یا سلول پوشش ایستگاه پایه هستند استفاده میکنند. علاوه بر ارائه قابلیتهای شمارهگیری و دریافت صوتی، MNO ها همچنین ارتباطات داده را از طریق پیامهای متنی و اتصال به اینترنت ارائه میدهند و اکنون ارتباطات تصویری را نیز ارائه میدهند. لارم به ذکر است که امروزه عمده استفاده مردم از خدمات اپراتورها مختص خدمات اینترنتی است. اکثر مشترکین با خرید بسته اینترنت، از اینترنت اپراتورها استفاده میکنند. خرید بسته مکالمه نیز برای مشترکینی که تماس تلفنی زیادی برقرار میکنند رایج است.
اینترنت تا حد زیادی عامل تغییرات فعلی در رفتار مصرفکننده است. کمی بیش از یک دهه پیش، معمول این بود که مردم در فروشگاههای آجر و ملات برای خرید کالاها و خدمات در صف بمانند. امروزه، مشتریان بیشتری به ارزش تجارت الکترونیک و راحتی خرید آنلاین پی بردهاند.
خرید فیزیکی کالا یا خدمات همچنان مزایای خود را دارد، مانند مشاهده حضوری یک محصول. اما سفارش آنلاین کاملاً مزیت دارد. این موضوع برای سیم کارتها و سایر خدمات اپراتورهای همراه به اندازه هر کالای دیگری صدق میکند. برای اطلاع از اینکه چرا خرید آنلاین سیم کارت و سایر خدمات اپراتورهای همراه به خرید فیزیکی در فروشگاه ارجحیت دارد، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
خرید فیزیکی از یک فروشگاه میتواند گیجکننده و طاقتفرسا باشد، به ویژه به این دلیل که باید از فروشگاههای زیادی عبور کنید و قبل از پیدا کردن سیمکارت یا خدمات مورد نظرتان، چندین محصول را بررسی کنید. یکی دیگر از عوامل ناراحتی ممکن است ناشی از کنار آمدن با جمعیت زیاد باشد. درد طولانیمدت راه رفتن شما را خسته میکند و تمرکز و انتخاب متناسب با نیازتان را دشوارتر میکند. با خرید آنلاین میتوانید با خیال راحت خرید کنید. هیچ عامل استرسزا وجود ندارد که شما را خسته کند. به عنوام مثال شما تمام زمان لازم برای درک تفاوت سیم کارتهای اعتباری یا پسپرداخت و همچنین راههای مختلف فعالسازی سیم کارت را دارید. این موضوع در مورد همه خدمات اپراتورهای همراه صدق میکند.
خرید از یک فروشگاه فیزیکی میتواند مشکلات دیگری مانند شکست تراکنشها در دستگاه پز را ایجاد کند. گردشگرانی که به کشور دیگری میروند ممکن است متوجه شوند که کارت اعتباری آنها در کشور مبدا آنها فعال نشده است و ممکن است روند خرید را با مشکل مواجه کند. اما خرید آنلاین از اپراتورها تضمین میکند که مشکلات پرداخت به حداقل میرسد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات مالی خود را در درگاه پرداخت وارد کنید تا سفارش شما تایید شود.
نحوه خرید آنلاین از اپراتورها به این صورت است که شما وارد اپلیکیشن یا وبسایت اپراتور مربوطه میشوید و گزینههای زیادی پیش روی خود میبینید. این گزینهها بسیار متنوعند؛ از اینترنت نامحدود گرفته تا بسته مکالمه روزانه، بسته مکالمه ماهیانه و حتی بسته اینترنت ساعتی. در واقع این خدمات آنقدر متنوع است که نیاز شما به یک ساعت اینترنت را نیز در نظر میگیرد و بسته اینترنت ساعتی ارائه میشود. شما تمام گزینهها را بررسی میکنید و سپس خرید بسته اینترنت یا خرید بسته مکالمه مد نظر خود را انجام میدهید.
لازم به ذکر است که اگر نخواهید خرید آنلاین را از اپلیکیشن یا سایت اپراتور انجام دهید، با شمارهگیری کدهای مربوطه میتوانید خرید بسته اینترنت را انجام دهید یا بررسی کنید چقدر از حجم اینترنت شما باقی مانده است. همچنین میتوانید از این روش، اگر کد اینترنت رایگان دارید، آن را وارد کنید و از اینترنت خود لذت ببرید. در واقع کدهای زیادی هست که شما میتوانید در این روش وارد کنید مانند اینترنت هدیه.
در ایران اپراتورهای زیادی برای تلفن همراه وجود دارد، مانند ایرانسل، رایتل، همراه اول، سامانتل، مخابرات و شاتل موبایل. برای آشنایی با هر یک از این اپراتورهای همراه، در ادامه با ما همراه باشید:
شرکت مخابرات سیار ایران که یک شرکت سهامی عام است با نام تجاری همراه اول (MCI)، اولین اپراتور همراه تاسیسشده در کشور است. همراه اول، اولین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه ایران است. همراه اول یکی از زیرمجموعههای شرکت مخابرات ایران است و بیش از 18 میلیون مشترک پسپرداخت و بیش از 47 میلیون مشترک اعتباری دارد.
در سال 1389، 5/5 درصد از سهام MCI در بازار فرابورس ایران (فارابورس) عرضه شد. این بزرگترین عرضه اولیه تا به امروز در بازار سهام فرابورس ایران بود. در حال حاضر 90 درصد از سهام MCI متعلق به هلدینگ TCI (عمومی) و 10 درصد سهام در بورس اوراق بهادار تهران است. در سال 2015،MCCI فناوریهای 3G و 4G را با نام تجاری جدیدی به نام Notrino راه اندازی کرد. همراه اول، تخفیفهای زیادی نیز برای جذب مشترکین ارائه میدهد؛ تخفیفهای مانند تخفیف مکالمه و تخفیف اینترنت سیم کارت.
شرکت خدمات مخابراتی MTN ایرانسل دومین اپراتور تلفن همراه ایران و یک شرکت سهامی خاص است. این شرکت به عنوان بزرگترین اپراتور داده در ایران شناخته میشود و چشمانداز آن این است که یک دنیای دیجیتال جسورانه و جدید را به مشتریان خود هدایت کند. ایرانسل خدمات زیر را ارائه میدهد:
خدمات مخابراتی عمده و خردهفروشی، فروش ظرفیت ترافیک شبکه به اپراتورها یا نهادهای داخلی یا بین المللی، اجاره تأسیسات زیرساخت شبکه به اپراتورها یا نهادهای داخلی یا بین المللی، محصولات و خدمات مرتبط با پلتفرم اینترنتی و دیجیتال و همچنین کلیه منابع موجود خدمات ارزش افزوده، تجارت الکترونیکی به معنی تجارت فعالیتهای شبکههای مخابراتی و خدمات مشتری که شامل اما نه محدود به مدیریت ارتباط با مشتری و خدمات مرکز تماس هستند. اگر کد اینترنت رایگان یا اینترنت هدیه دارید، خرید بسته اینترنت ایرانسل را از دست ندهید. همچنین خرید بسته مکالمه این اپراتور نیز مقرون به صرفه است. اگر از خدمات این اپراتور استفاده میکنید و مصرف اینترنت بالایی دارید، میتوانید اینترنت نامحدود خریداری کنید. ایرانسل همچنین به مناسبات مختلف، کد اینترنت رایگان، اینترنت هدیه و تخفیف بسته مکالمه ارائه میدهد.
در سال 1386 شرکت خدمات مخابراتی رایتل با هدف حضور در حوزه ICT با مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات راهاندازی شد. این شرکت در زمینههای مختلف از جمله فناوری کارتهای هوشمند، پورتالهای سازمانی، انتقال اطلاعات و تامین سخت افزار خدمات ارائه میدهد. رایتل در سال 1389 در راستای گسترش دامنه فعالیت خود موفق به اخذ مجوزهای ایجاد و استفاده از شبکه تلفن همراه به شماره 54/100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با انحصار دو ساله جهت ارائه خدمات 3G علاوه بر 2G شد.
در حال حاضر رایتل تمام تلاش خود را برای ورود سریع به بازار مخابرات ایران انجام میدهد و خود را به عنوان اپراتور مشتریمدار و مبتکر در میان سایر رقبا معرفی میکند. رایتل با تلاش برای گشودن افقهای جدید در حوزه ارتباطات، به دنبال آن است که از طریق خدمات هیجانانگیز و هوشمند، در عین سادگی برای ایرانیان فرصتهایی را برای تجربیات و پیشرفتهای مخابراتی در آغوش بگیرد. رایتل امیدوار است که خدمات جدید و سادهاش باعث ارتقای زندگی ایرانیان و به دنبال آن درجات بالاتری از اثربخشی و رضایت آنها شود.
رایتل با ارائه خدمات پیشرفته و هیجانانگیز با اپلیکیشنی کاربردی و آسان، نوید تحولی اساسی در جهت بهبود زندگی ایرانیان را میدهد. رایتل که خود را متعهد به خدمت به عنوان نیروی محرکه در کیفیت زندگی ایرانیان میداند، معتقد است که چنین ماموریتی قبل از ارائه خدمات جدید محقق نخواهد شد: خدماتی که هیجان و سادگی کاربرد را در عین حال ترکیب میکند.
بستههای تخفیفی اینترنت رایتل، طرفداران زیادی دارند. این بستهها، مشترکین زیادی را تشویق به خرید بسته اینترنت از این اپراتور میکنند.
شرکت مخابرات ایران، اساس کارش را توسعه داده و تلفن ثابت قرار داده است و برای همکاری گسترده باFCP ها در بازار ارتباطات کشور تلاش زیادی میکند. خدمات مخابرات در کشور، به جز پهنای باند که دولتی است و در انحصار وزارت ارتباطات است، به هیچ وجه انحصاری نیست. اپراتورها با اعلام درخواست نیاز در استفاده از بستر مخابراتی با پرداخت هزینههای تعیینشده میتوانند از بسترهای مخابرات استفاده کنند.
گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاتل بزرگترین گروه فعال در زمینه ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و راهکارهای ارتباطی اینترنتی در کشور است. شاتل با بیش از 1200 کارمند مجرب توانسته است با گسترش دامنه توزیع خدمات شرکت از طریق 400 نمایندگی و بیش از 1600 پرسنل خدمات خود را در سراسر کشور ارائه دهد و بیشترین سهم از بازار و خدمات تکمیلی خود را به خود اختصاص دهد. به ویژه در زمینه خدمات اینترنت پرسرعت. شاتل همچنین خدمات ارتباطات سیار موسوم به خدمات شاتل موبایل و ویدئو در تقاضا را در وب سایت و اپلیکیشن نماوا ارائه میکند.
شاتل علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان در سراسر کشور همواره در تلاش بوده است تا فعالیتهایی فراتر از کسب و کار خود و بر اساس رسالت اجتماعی خود انجام دهد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ارائه خدمات و تسهیلات ویژه برای دانشجویان و دانشگاهها، حمایت از پایان نامهها و پژوهشهای دانشجویی، ایجاد فرصت برای بازدید دانشجویان از نرم افزارهای شرکت، کمک به نوسازی مدارس روستایی کشور، حمایت مالی از دانشجویان روستایی پذیرفته شده در دانشگاهها، حمایت از رویدادهای علمی برگزاری اردوهای آموزشی برای مسابقات جهانی، جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی، استخدام افراد معرفی شده از سوی مراکز بهزیستی و...
برگزاری همایشهای علمی و تخصصی در استانهای مختلف کشور، ارائه سخنرانی و حمایت مالی و علمی در برگزاری همایشهای بین المللی، حمایت از همایشهای علمی و تخصصی.
گروه شرکتهای شاتل علاوه بر برگزاری همایشهای تخصصی در استانهای مختلف کشور، در راستای ایفای بخشی از رسالت اجتماعی خود و ارتقای دانش و مهارت کارکنان، از برگزاری همایشهای علمی و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز حمایت میکند.
شاتل با هدف حمایت و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ضمن ارائه خدمات به مشتریان خود موفق به اخذ گواهینامه ISO14001:2004 استاندارد مدیریت زیستمحیطی و پیادهسازی آن در شرکت گردیده است.
همچنین شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید و مطرح شبکه تلفن همراه ایران، سیم کارت اعتباری هوشمند توریستی با پیش شماره تلفن همراه ۹۸۹۹۸+ و همچنین پوشش سراسری 3G و 4G را به شهروندان غیرایرانی ارائه میکند. شاتل موبایل با توسعه خدمات نوین و زیرساختهای فناورانه مدرن، از ارائه خدمات اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا و قیمت مناسب به همراه مکالمه، پیامک و خدمات ارزش افزوده برای مشترکین خود خبر داده است. شما میتوانید با خرید بسته اینترنت از شاتل موبایل، اینترنتی مقرون به صرفه داشته باشید. خرید بسته مکالمه نیز میتواند صرفهجویی خوبی باشد.
این شرکت در اولین مرحله بعد از اخذ مجوزهای لازم از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد دارد علاوه بر ارائه سرویسهای پایه، فعالیتهای خود را با تمرکز بر ارزش افزوده در حوزههای بانکی، مخابراتی، ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) و اینترنت اشیاء (IOT) با نام تجاری سامانتل به عنوان یکی از برندهای خود به انجام رساند.
خرید سیمکارت، کار سادهای به نظر میرسد ولی ممکن است گاهی بسیار دشوار و مهم باشد. چرا که عوامل زیادی ممکن است در انتخاب اپراتور همراه و نوع سیم کارت مورد نظر شما تأثیر بگذارند. این انتخاب اگر با دقت انجام نشود، ممکن است در خیلی از مسائل شما را عقب بیاندازد. در واقع به جز اهمیت سیم کارت رند و استفاده تجاری، موضوع دیگری که بیش از آن اهمیت دارد، انتخاب اپراتور سیم کارت مورد نظر است. در واقع این انتخاب که سیم کارت همراه اول خریداری کنید یا سیم کارت ایرانسل یا رایتل و غیره، اولین گام برای خرید سیم کارت حساب میشود. پیش از شکلگیری اپراتورهای همراهی چون همراه اول و ایرانسل، تنها شرکت مخابرات بود که خدمات همراه ارائه مینمود. پس از گذشت زمان و تاسیس همراه اول، ایرانسل و رایتل، رقیبهای تجاری وارد صحنه شدند.
همراه اول در ابتدا فقط برقراری مکالمات صوتی را در دستور کار خود داشت. بعد از ۱۰ سال، سرویس پیام کوتاه در همراه اول راهاندازی شد و ۵ سال پس از آن ارائه اینترنت به لیست سرویسهای همراه اول وارد شد. سرویسهای همراه اول بر پایه نسل چهارم تلفنهای همراه ارائه میشوند و برخی ارتقاها در آنها صورت گرفته است.
در مورد ایرانسل، هدف این شرکت از همان ابتدا، اینترنت بود. ایرانسل با قدرت شروع به کار کرد و اینترنت خود را به عنوان اولین اپراتور در این بخش ارائه داد تا مشترکهای ایرانی نیز از این تکنولوژی بهرهمند شوند. این شرکت دو سال بعد از آغاز فعالیت، سیستم خود را به نسل ۲.۷۵ بهینهشده ارتقا بخشید. اکنون، سرویسهای ایرانسل بر پایه نسل چهارم تلفن همراه ارائه میشوند.
و اما اکنون نوبت به رایتل میرسد. بهینهسازی از نظر رایتل بیمعنی است. رایتل با قدرت و سرعت بیشتری از همراه اول و ایرانسل وارد عمل شد. این شرکت مستقیماً نسل سوم را به ایرانیان شناساند و در حال حاضر سرویسهای نسل سوم را ارائه میدهد. شاتل موبایل و سامانتل نیز فعالیتی مشابه رایتل دارند و به تازگی وارد بازار اپراتورهای همراه شدهاند.
در ابتدا با مفهوم کد تخفیف آشنا شدیم. حال میخواهیم به بررسی انواع آن بپردازیم.
اکثرا فروشندهها و سایتهای فروش برای تشویق شما به خرید، کد تخفیفی به عنوان اولین خرید در نظر میگیرند که شما برای اولین خرید خود درصدی تخفیف خواهید داشت. اینگونه پس از آشنایی با اپراتور و خدمات آن، اگر رضایت داشته باشید به مشتری ثابت تبدیل میشوید. به عنوان مثال این تخفیف میتواند به صورت کد اینترنت رایگان یا کدی برای تخفیف بسته مکالمه باشد.
گاه، برخی از خدماتی که اپراتور ارائه میدهد با استقبال زیادی روبهرو نمیشوند و این باعث ضرر به شرکت میشود. در این شرایط کد تخفیفی برای این خدمات در نظر گرفته میشود تا مشترکین تشویق به استفاده از آنها شوند. به عنوان مثال فرض کنید اپراتور، بسته مکالمه ماهیانه ارائه میدهد ولی کسی این بسته را خریداری نمیکند. در نتیجه کد تخفیف برای آن در نظر گرفته میشود تا مشترکین تشویق به خرید آن شوند.
برخی اپراتورها با عقد قراردادهایی با سازمان تامین اجتماعی یا سازمان بازنشستگان یا صرفا از روی علاقه شخصی، تخفیفهایی برای افراد گروههای خاص در نظر میگیرند. به عنوان مثال تخفیف بازنشستگان، تخفیف افراد با تواناییهای خاص و غیره.
گاهی اپراتورهای همراه، دارای اپلیکیشن نیز هستند و برای تشویق شما به استفاده از اپلیکیشن، تخفیفی مخصوص خرید با استفاده از اپلیکیشن در نظر میگیرند.
گاهی در مناسبات مختلف مثل تعطیلات نوروز، عید فطر، ماه رمضان و غیره که تمایهای تلفنی و تبریکها زیاد میشود، اپراتورها با ارائه کد تخفیف، مردم را تشویق به استفاده از خدمات خود میکنند. مثلا بسته مکالمه روزانه ارائه میدهند که نوعی از تخفیف مکالمه است.
اپراتورهای همراه، خدمات مختلفی ارائه میدهند. این اپراتورها برای تشویق مشترکین به استفاده از خدمات، برای هر کدام از خدمات، کد تخفیف یا پیشنهادات مختلفی در نظر میگیرند. حال در ادامه، به بررسی کد تخفیف هر یک از این خدمات میپردازیم:
یکی از خدمات اپراتورهای همراه، ارائه بسته اینترنت است. ارائه بسته اینترنت به شکلهای مختلفی صورت میگیرد. به عنوان مثال به صورت حجم معین روزانه، حجم ماهانه، حجم دوماهه، حجم سالانه و غیره. هر فرد متناسب با مصرف اینترنت خود، این بستهها را خریداری میکند. حال اپراتورها برای جذب مشترکین به استفاده از اپراتور آنها، کد تخفیف اینترنت در نظر میگیرند تا افراد بیشتری جذب شوند. بستههای تخفیفی اینترنت، بسیار وسوسهانگیز هستند. همچنین برخی اپراتورها با خرید سیمکارت، تخفیف اینترنت سیم کارت در نظر میگیرند تا مردم تشویق به خرید سیم کارت آنها شوند. اما چیزی که لازم به ذکر است این است که غالب تخفیفهای اپراتورها، مختص خرید بسته اینترنت است.
نیازهای مشترکین با هم متفاوت است. برخی مصرف بالای اینترنت دارند و با کد تخفیف اینترنت جذب اپراتور میشوند؛ برخی نیز مکالمات زیادی دارند و به کد تخفیف مکالمه نیاز دارند. خرید بسته مکالمه راهی است که بخضی از هزینه مکالمه با قیمت آزاد را کاهش میدهد. همچنین ارائه کد تخفیف برای مکالمه، مشترکین زیادی را جذب میکند.
علاوه بر اینترنت و مکالمه، پیام کوتاه نیز هواداران خاص خود را دارد. اپراتورهای زیادی با ارائه کد تخفیف پیام کوتاه، سعی در جلب مشترکین دارند.
همانطور که در ابتدای این بخش ذکر شد، مجددا لازم به ذکر است که ارائه اینترنت نامحدود و یا اینترنت هدیه بر روی سیم کارت، بیشترین هوادار را دارد.
در واقع منظور از این تیتر این است که آیا کد تخفیف وبسایت برای خرید حضوری اعمال میشود؟ پاسخ منفی است. کد تخفیف آنلاین در واقع تشویقی است برای این که خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید؛ پس اگر به صورت حضوری به دفتر اپراتورها مراجعه کنید، منطقی نیست که این کد اعمال شود. اما جالب است بدانید که گاهی کدهای تخفیف مخصوص مراجعه حضوری نیز ارائه میشوند که با مراجعه به دفتر اپراتور میتوانید از آنها استفاده کنید؛ البته این موضوع خیلی کم پیش میآید.
سایتهای زیادی وجود دارند که انواع کد تخفیف اپراتور تلفن همراه را ارائه میدهند. یکی از این سایتها موپُن است. موپُن اینجاست تا کدهای تخفیف را به رایگان در اختیار شما بگذارد و حس خوب و شیرین خرید با تخفیف را تقدیم شما کند. در سایت موپُن شما میتوانید تنها با سرچ نام برند یا نام فروشگاه یا عنوان اپراتور، کدهای تخفیف مربوطه را دریافت کنید. انواع کد تخفیف اپراتور تلفن همراه و اینترنت در سایت موپُن در دسترس است. موپُن همچنین کانال تلگرام دارد که میتوانید اخبار کدهای تخفیف را از آنجا دنبال کنید. در افزونه همچنین شما میتوانید از افزونه مرورگر موپُن در کروم برای دسترسی راحت به کدهای تخفیف، استفاده کنید. تنها کافیست افزونه رایگان موپُن را نصب کنید، سپس اسم فروشگاه مد نظرتان را جستوجو کنید تا تمام تخفیفهای فعال آن برای شما نمایش داده شود.
استفاده از کد تخفیف اپراتورهای همراه، شرایط خاصی دارد. این شرایط بستگی به شرکت ارائهدهنده کد تخفیف دارد. به عنوان مثال اکثر شرکتها، کد تخفیف مخصوص اولین خرید را به کسی میدهند که قبلا از اپراتور خریدی نکرده باشد. در ادامه برخی از شرایط استفاده از کد تخفیف آورده شده است:
اکثر کدهای تخفیف دارای تاریخ انقضا هستند. هنگام استفاده از کد تخفیف باید دقت کنید تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.
بعضی کدهای تخفیف، مخصوص خرید حضوری هستند و هرچه کد را در کادر وارد کنید فایدهای ندارد.
معمولا کدهای تخفیف که تخفیف زیادی را شامل میشوند، مخصوص خرید بیشتر از یک مبلغی هستند. به عنوان مثال باید بسته اینترنت را بیشتر از یک حجم معین تعیین کنید تا بتوانید از کد تخفیف استفاده کنید.
برخی کدهای تخفیف مخصوص یک صنف خاص هستند.
پس در صورتی که کد تخفیف شما پس از وارد شدن، تخفیفی به ارمغان نمیآورد، نگاهی به لیست بالا بیندازید.
بسته به نوع کد تخفیف شما، تخفیف اعمال میشود. به عنوان مثال اگر شما کد تخفیف 200 هزار تومانی داشته باشید پس از وارد و اعمال کردن آن، 200 هزار تومان از هزینه کل کم میشود؛ یا مثلا اگر این کد تخفیف ده درصد باشد، ده درصد از هزینه کل کاهش پیدا میکند.